DE AANKOOP VAN MODERNE AUTO'S: HOE TECHNOLOGIE DE MANIER HEEFT VERANDERD WAAROP AUTO'S WORDEN GEKOCHT

DOE DE KENTEKENCHECK
NL

In de voortdurend verbonden wereld van vandaag, is de manier waarop de bewoners van de wereld handelen drastisch veranderd. Dit geldt ook voor kleding zoals tweedehands auto's. De traditionele manier om een aantal autodealers te bezoeken en zo het voertuig te vinden dat het beste bij u past, met de hulp van welbespraakte en zeer behulpzame verkopers en dan te onderhandelen tegen de juiste prijs, verdwijnt helemaal.

Modern autoshoppen betekent minder tijd doorbrengen bij de echte autodealer en zich informeren over het internet en mobiele apps. Vandaag de dag is er een nieuwe generatie van internet-savvy kopers van tweedehands auto's.

KENMERKEN VAN DE MODERNE AUTOKOPER

Sinds het internet wordt gebruikt om te winkelen, is de houding van de consument volledig veranderd. De zogenaamde "Generatie Y" heeft een grote impact gehad op de manier waarop mensen voor hun handelingen zorgen. Ze zijn opgegroeid met moderne technologie en gebruiken deze elke dag om het leven makkelijker te maken. Hier zijn enkele kenmerken die deze "moderne shoppers" definiëren.

DE CONSUMENT MEER VERWACHT

Nu iedereen online kan gaan om een betere deal te vinden, verwachten consumenten meer van hun winkelervaring. Extra's en voordelen kunnen helpen om het potentieel van een potentiële klant te verhogen en in sommige gevallen zelfs de lagere prijs te doen vergeten die ze elders hadden kunnen krijgen.

Bovendien verwachten ze meer van het voertuig zelf. Consumenten verwachten vandaag bijvoorbeeld dat alle functies van de auto "gewoon werken" en dat ze gemakkelijk te gebruiken zijn zonder enige handleiding te lezen. Ze willen ook dat hun investering heel lang werkt, zonder het minste probleem. Alleen maar zeggen dat uw voertuigen de beste zijn werkt niet meer, omdat ...

... CONSUMENTEN ZIJN BETER GEÏNFORMEERD

Er is oneindig veel informatie op het internet over wat je je eigenlijk kunt voorstellen. Kopers kunnen uren besteden aan het leren van technische specificaties, het vergelijken van modellen en merken. Bovendien, lees recensies en te weten komen over de geschiedenis van een auto voordat ze kopen. Dit betekent dat de consument in veel gevallen evenveel weet als de verkoper. Soms vermijden consumenten de autohandel volledig wanneer ze ...

... WINKELEN MET MOBIELE APPARATEN

Steeds meer consumenten gebruiken mobiele apparaten om het grootste deel van hun onderzoek voor de aankoop te doen. De meeste mensen hebben een smartphone in hun zak en genieten van constante connectiviteit en directe toegang tot voertuiginformatie. De meeste autodealers hebben ook de trend gevolgd en hun auto's op een advertentiepagina of op hun eigen website gezet.

MODERNE WINKELS EN DE TWEEDEHANDS AUTOMARKT

Met dit alles in het achterhoofd zijn er vele manieren waarop autodealers hun autoverkopen kunnen verbeteren en klanten naar hun gebouwen kunnen lokken.

BETROUWBAARHEID LOONT

Naarmate de attitudes van de kopers veranderden, zijn ook de eisen inzake betrouwbaarheid en transparantie drastisch toegenomen. Consumenten hebben altijd te maken met de verkopers die ze vertrouwen. Het creëren van klantenvertrouwen is erg belangrijk als het gaat om het opbouwen van langdurige relaties met uw klanten.

Een zeer goede manier om vertrouwen op te bouwen is gebruik te maken van het CARFAX rapport. Uit het delen van deze informatie blijkt dat de verkoper niets te verbergen heeft en bereid is op een betrouwbare en transparante manier samen te werken. Bijvoorbeeld als het gaat om advertenties voor soortgelijke auto's. Het geven van een rapportage met veel informatie en historie schept veel vertrouwen in de koper. Dit kan de consument helpen de juiste auto te kiezen.

FOCUS OP MOBIELE FUNCTIONALITEIT

Traditionele media zoals kranten en dergelijke verliezen hun relevantie. Een mobiele geoptimaliseerde website kan een verschil maken voor de business. Wanneer klanten op hun website belanden, verwachten ze informatie, openingstijden en een kaart met routebeschrijving.

Bovendien, wanneer deze klanten minder tijd willen besteden aan auto dealerschappen, kan het u helpen om uw potentiële klanten aan te trekken door het hebben van hoge kwaliteit foto's en / of video's op voertuigen die u verkoopt. Daarnaast is het bijna net zo belangrijk om ervoor te zorgen dat alle informatie (zoals prijzen, meeteenheden, enz.) beschikbaar is voor de klant.

Uiteindelijk is het van groot belang dat de overgang van website naar autohandel soepel verloopt. Niets is zo vervelend voor de klant als niet te vinden van de auto die ze keek online zodra ze in de auto dealership. Dit in gedachten houden kan autodealers helpen om de tijd die het kost om een auto te verkopen te verkorten en hen meer tijd te geven om andere klanten te helpen.

DELAINFORMATIE ONLINE

Tegenwoordig bereiken iemands meningen zoveel meer via sociale media en dergelijke, zodat iemands ontevredenheid vele anderen kan bereiken. Dit kan potentiële klanten gemakkelijk afschrikken. Daarom is het zo belangrijk om een positieve, transparante koopervaring te laten zien.

Als u vertrouwen opbouwt, helpt het om terugkerende klanten en klanten te krijgen die naar u toe komen dankzij de aanbeveling van iemand anders. Dankbare en tevreden klanten delen meestal positieve klantervaringen via social media en vrienden en familie. Door te begrijpen dat klanten dit online delen, is het mogelijk om veel voordeel te halen uit positieve klantbeoordelingen.

Samenvatting

Ook de markt voor tweedehands auto's moet deze lijn volgen, gezien de verandering in het koopgedrag van de kopers. De uitdaging om de kopers naar de autohandel te krijgen vereist het veranderen van een verkooptechniek die al lang wordt gebruikt, maar nu niet meer zo goed werkt. "Moderne" tweedehands auto kopers verwachten meer en weten veel meer over de dingen die ze kopen. Ze gebruiken de technologie ook om zelf informatie te produceren, net als hun boodschappen. Door transparantie te tonen, te focussen op mobiele platforms en informatie te delen op social media en dergelijke, is het mogelijk om toegang te krijgen tot deze nieuwe klantengroep en niet vast te lopen in het verleden.